Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Vásárlási feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTEL 

 

(továbbiakban: ÁSZF vagy szabályzat) 

 

Szolgáltató:     Balogh attila egyéni vállalkozó 

rövídített név: Balogh Attila Ev. 

székhely:         1205 Budapest, Bádogos utca 51.fsz 11. 

cégjegyzékszám: 32598884 

adószám:        66199379-2-43 

képviselet:      Balogh Attila 

ügyfélszolgálat: 1205 Budapest, Bádogos utca 51.fsz 11. 

telefon:           +36 30 259 3178 

email cím:       haiduceramics@gmail.com 

 

Az ÁSZF célja, hogy meghatározza a Szolgáltató és a Vásárló között létrejövő szerződés lényeges feltételeit. 

 

I. Termékek, szolgáltatások 

Az egyéni vállakozás 2012-ben kezdte meg a működését, kerámia fenőkövek gyártásával. 

 

Termékeink: Kerámia alapú korund vagy szilicium karbid csiszolóanyagot tartalmazó fenőeszközök készítése és kiskereskedelmi és nagykereskedelmi forgalmazása. 

Cégünk termékei webshopon keresztül érhetőek el ügyfeleink részére. 

 

 

II. Szerződés létrejötte 

 

A Szerződés (azon termékek és szolgáltatások vonatkozásában, amelyek a webáruházban feltüntetésre kerültek) a Szolgáltató (webáruház) internetes felületén történő megrendelés leadásával és a leadott megrendelés Szolgáltató által a Vásárló részére (a Vásárló által megadott email címre) történő visszaigazolásával jön létre. A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy a megrendelés leadása, egyben a jelen Általános Szerződési Feltételek Vásárló által történő elfogadását jelenti. 

Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy lehetőség van arra is, hogy azon termékek és szolgáltatások vonatkozásában, amelyek a webáruházban feltüntetésre kerültek, a megrendelés telefonon történjen leadásra a Szolgáltató részére, amely esetben a tárgyi szerződés (a jelen ÁSZF-ben rögzített feltételek mellett) a Szolgáltató által a Vásárló részére elektronikusan (emailen) megküldött ajánlat elfogadásával (emailen történő visszaigazolásával) jön létre. 

Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy lehetőség van arra is, hogy azon termékek és szolgáltatások vonatkozásában, amelyek a webáruházban feltüntetésre kerültek, a megrendelés az üzletben személyesen történjen leadásra a Szolgáltató részére, amely esetben a tárgyi szerződés (a jelen ÁSZF-ben rögzített feltételek mellett) a Szolgáltató által a Vásárló részére elektronikusan (emailen) megküldött ajánlat elfogadásával (emailen történő visszaigazolásával) jön létre. 

Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy természetesen lehetőség van arra is, hogy a Szolgáltató által üzemeltetett üzletekben, az abban található termékeket a Vásárló készpénzben, bankkártyával megvásárolja, amely esetben a tárgyi szerződés (a jelen ÁSZF-ben rögzített feltételek mellett) a termék ellenértékének megfizetésével és a termék Vásárló részére történő átadásával jön létre. 

Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy azon szolgáltatások kosárba helyezése, amelyeknél „ajánlat kérése” ikon jelenik meg, a szolgáltatás vonatkozásában a szerződés kizárólag abban az esetben jön létre a felek között, amennyiben a Vásárló a Szolgáltató ajánlatát elfogadja, emailen visszaigazolja. 

Az áruházban feltüntetett árak a tárgyi termék, szolgáltatás érvényes fogyasztói árát jelölik. Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy amennyiben technikai hiba miatt téves ár jelenik meg az áruházban, a Szolgáltató az termék, áru elküldése, a szolgáltatás teljesítése előtt egyeztetés végett telefonon (vagy e-mail-ben) felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval (megrendelővel). A kapcsolatfelvételt követően a tárgyi megrendelést a Szolgáltató mindaddig nem tekinti érvényesnek, ameddig a tényleges fogyasztói ár elfogadása vonatkozásában a Vásárló (megrendelő) egyértelműen nem nyilatkozik. 

 

A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy lehetőség van arra is, hogy a webáruházban fel nem tűntetett, a Szolgáltató által a jelen ÁSZF I./ pontjában megjelölt szolgáltatásokat is megrendelje a Vásárló, amely esetben a Vásárló és a Szolgáltató között a szerződés abban az esetben jön létre, amennyiben a Szolgáltató által – a Vásárló előzetes megkeresését követően megküldött – ajánlatát a Vásárló elfogadja (emailben visszaigazolja), vagy a felek külön íven szövegezett, írásbeli szerződést kötnek. 

 

Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a termékek vonatkozásban létrejött szerződések esetében a termék átadásának feltétele a termék vételárának a jelen ÁSZF VI./ pontjában foglaltak szerinti teljesítése, szolgáltatás megrendelése esetén pedig - eltérő írásbeli megállapodás hiányában – a szolgáltatás ellenértékét (vételárát, vállalkozási díját) a Vásárló legkésőbb a szolgáltatás elvégzésének, teljesítésének időpontjában köteles teljesíteni a Szolgáltató részére. 

 

A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy termékek vételárát, a szolgáltatások ellenértékét – előzetes döntés alapján – készpénzben (előzetesen, vagy utánvéttel, illetve amennyiben a Vásárló személyesen a Szolgáltató üzleteiben vásárol az üzletben), átutalással (előzetesen), vagy bankkártyával/online (előzetesen vagy utánvéttel) módokon tudja teljesíteni a Szolgáltató részére. Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a vételár átutalással történő teljesítése esetén teljesítésének az minősül, ha a megrendelés Szolgáltató által történő visszaigazolásában meghatározott összeg a Szolgáltató fent megjelölt bankszámláján jóváírásra kerül. 

 

III. Regisztráció 

 

A webáruházban történő böngészés, informálódás nem, és az áruház virtuális kosarának használata sem követeli meg az előzetes regisztrációt. A webáruházban történő vásárláshoz sem feltétel az előzetes regisztráció. Ugyanakkor a www.nagyistvanerd.hu webáruházban lehetőség van regisztrációt követően saját profil létrehozására, adatokkal való feltöltésére, amely számos további kényelmi szolgáltatás igénybevételét teszi lehetővé. Regisztrált felhasználóink a korábbi megrendelés adatainak újbóli (automatikus) megadását meglévő profiladataik felhasználásával egyszerűen és hatékonyabban tudják kezdeményezni egy esetleges újbóli vásárlás alkalmával. A regisztrációs folyamat során a regisztráló meg tudja adni a megrendelés teljesítéshez feltétlenül szükséges adatokat: szállítási adatokat, számlázási adatokat, mindeközben nyilatkozik arról, hogy elfogadja a tárgyi webáruház szerződési feltételeit (ÁSZF) és hozzájárul az Adatkezelési Tájékoztató szerinti feltételek mellett a Szolgáltató személyes adatokkal végzett adatkezeléséhez. 

A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a webáruház (Szolgáltató) a számlázás erejéig szükséges, a vonatkozó jogszabályban meghatározott személyes adatokat az elévülési határidőig tárolja, a Vásárló email címét és telefonszámát pedig - az esetlegesen szükségessé váló gyártói javítások, visszahívások, karbantartások hatékony elvégezhetősége érdekében - vásárlás, szolgáltatás igénybevételét követő 3 évig. 

 

IV. A megrendelés módosítása, törlése 

 

A megrendelés Szolgáltató által történő jóváhagyása (visszaigazolása) után, a megrendelés elektronikusan már nem törölhető. Amennyiben a Vásárló módosítani, illetve törölni szeretné megrendelését, azt a jelen szabályzatban megadott elérhetőségek bármelyikén teheti meg, a kiszállítás időpontját megelőző munkanapon 14.00 óráig. 

 

  

 

V. Jogi kötelezettség vállalás 

 

A Szolgáltató betart minden vonatkozó jogszabályi kötelezettséget. Így a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet elállási joggal kapcsolatos szabályait is. Fenntartja magának a jogot azonban, hogy amennyiben egyazon IP címről sorozatosan kap olyan megrendeléseket, amelyek indítója folyamatosan él elállási jogával és így felmerül a gyanú, hogy valótlan megrendeléseket kezdeményez a Vásárló, úgy a Szolgáltató ezen Vásárlót rendszeréből átmenetileg vagy végleg kitilthatja. 

Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy amennyiben a vásárlói megrendelés elektronikus leadását követő 48 órán belül a Szolgáltató nem igazolja vissza azt, úgy a tárgyi szerződés nem jön létre. Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a jelen bekezdésben megjelölt esetben sem a Vásárlót, sem a Szolgáltatót nem terhel- illetve illet meg semmilyen kötelezettség, jogosultság, igény vagy követelés a másik féllel szemben (a szerződés létrejöttének elmaradására tekintettel). 

 

VI. Termék átadása, átvétele, szállítása 

 

Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy termékvásárlás esetén a termék Vásárló részére történő átadására kizárólag abban az esetben kerül sor, ha a Vásárló a termék vételárát teljesítette a Szolgáltató (vagy a Szolgáltató jogán a kézbesítő, futár) részére. 

 

A Szolgáltató kéri, hogy a Vásárló a megrendelt termék átadás-átvételekor, kézbesítésekor (futár útján történő és postai kézbesítésnél is) szíveskedjen megvizsgálni a termék csomagolását, illetve a terméket és az esetlegesen a terméken, vagy annak csomagolásán észlelt sérülés esetére kérje jegyzőkönyv felvételét. Vizsgálja meg, hogy a termék tartalmazza-e annak garancia jegyét. A termék, vagy a termék csomagolásának esetleges sérülése, illetve a garancia jegy hiánya esetén a csomagot, a terméket ne vegye át! A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módjában elfogadni! 

 

A megrendelt termék átvételére sor kerülhet: 

személyes átvétellel, 

postai kézbesítéssel 

futár útján történő kézbesítéssel (MPL Magyar Posta Logisztika Kft., DPD Hungária Kft., GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft., Foxpost Zrt., Fürgefutár.hu Kft). 

A megrendelt termék személyes átvételére a Szolgáltató 1205 Budapest Bádogos utca 51. szám alatt található ügyfélszolgálatán, előre személyesen, emailen vagy telefonon egyeztetett időpontban kerülhet sor. Személyes átvétel esetén a Vásárló a megrendelt termék vételárát a termék átvételével egy időben, egy összegben, készpénzben, vagy bankkártyával előzetesen (online) köteles megfizetni a Szolgáltató részére. 

 

Amennyiben a megrendelt termék átadására MPL Magyar Posta Logisztika Kft., DPD Hungária Kft., GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft., Foxpost Zrt., Fürgefutár.hu Kft útján történő kézbesítéssel kerül sor, úgy Szolgáltató vállalja, hogy a megrendelt terméket – amennyiben a megrendelet termék készleten van - a szerződés létrejöttét követő munkanapon a Vásárló igényének (a megrendelésben rögzítetteknek) megfelelően postára adja, vagy a fent megjelölt futárszolgálatnak átadja. 

Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy az át nem vett, a Szolgáltató részére visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja a Vásárlót (megrendelőt) terheli. A csomag Vásárló részére történő újra, ismételt elküldésére kizárólag a szállítás ellenértékének előre történő átutalása esetén kerülhet sor! 

Szállítást (Magyar)ország egész területére lehet kérni. Szállítási címként szerepelhet lakás, vagy akár munkahely címe is, azaz Magyarország területén bármilyen szállítási cím megadható. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől is. Szállítási címként azt a címet érdemes megjelölni, ahol a Vásárló nagy valószínűséggel tartózkodik a szállítás várható időpontjában.  

A kézbesítés, házhozszállítás díja – amennyiben előzetesen nem került megfizetésre - mindig a termék átvételekor, a helyszínen fizetendő. A kézbesítés, házhozszállítás díja minden esetben a Vásárlót terheli. A Vásárló a termék szállítási költségét (és a termék vételárát is) kizárólag magyar forintban fizetheti meg. 

A megrendelt terméket csak a megrendelésben, illetve az az alapján kiállított számlában megjelölt Vásárló (a Vásárló képviseleti jogával rendelkező természetes személy, a Vásárló alkalmazottja), illetve az alábbiakban megjelölt alakban és tartalommal kiállított meghatalmazás útján a meghatalmazott veheti át. 

 

A Vásárló 

 

teljes bizonyító erejű magánokirati formában kiállított (azaz két tanú lakcímét, személyi azonosító okmányának azonosító jelét, számát tartalmazó és a két tanú által kék tollal aláírt), 

a megrendelt termék adatait és a megrendelés sorszámát tartalmazó 

meghatalmazás útján kijelölhet harmadik személyt (meghatalmazottat) a termék átvételére. A Vásárló által kijelölt harmadik személy meghatalmazott abban az esetben jogosult a termék átvételére, ha a meghatalmazás aláírt szkennelt példányát előzetesen (a kézbesítés megindítását megelőzően) megküldi azt a Szolgáltatónak. 

 

Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy postai kézbesítés esetén kizárólag a posta által elfogadott, rendszeresített, aláírt meghatalmazás nyomtatvány útján van lehetőség a termék harmadik személy (meghatalmazott) által történő átvételére. 

 

VII. Fotó megjelenés 

 

A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy a weboldalán szereplő termékek fotói bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek, így a termékek eltérhetnek a fotón ábrázolt megjelenéstől. 

 

VIII. Hibás teljesítés 

 

A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a Szolgáltató abban az esetben teljesít hibásan, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. 

 

Amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül, úgy az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. 

 

A Ptk. 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja alapján, a jelen ÁSZF alapján megkötött szerződések esetén fogyasztónak minősül minden olyan természetes személy Vásárló (fogyasztó), aki a tárgyi szerződés megkötése során a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el. 

 

IX. Kellékszavatosság 

 

A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy a termék esetleges hibája esetén a Vásárló kellékszavatossági igénye alapján választása szerint (kizárólag) javítást, vagy kicserélést igényelhet a Szolgáltatótól! 

 

A Vásárló az általa választott kellékszavatossági jogáról – a fentiekben megjelölt keretek között - másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. 

 

Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy amennyiben a Vásárló a fentiekben már részletezettek szerint fogyasztónak minősül, úgy a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős. 

 

Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy az általános jogszabályi előírások alapján a Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Amennyiben a Vásárló a fentiek szerint megadott definíció alapján fogyasztónak minősül, úgy a Vásárló (fogyasztó) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. 

 

X. A fogyasztó elállási joga adásvétel esetén 

 

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletben rögzítettek alapján, internetes vásárlások esetén a fogyasztó Vásárló jogosult a szerződéstől, a megrendelt termék átvételét követő 14 munkanap lejártáig írásos nyilatkozatának Szolgáltató részére történő megküldésével, indoklás nélkül az adásvételtől elállni, a megrendelt terméket a Szolgáltató részére hiánytalanul visszaküldeni. 

 

A fentiekben körülírt esetben a visszaküldés költségei a Vásárlót terhelik. Az elállásra nyitva álló 14 munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a Vásárló a megrendelt terméket kézhez vette. A Vásárló az átvétel dátumát kézbesítés esetén a postai csomagjegyzékkel, a futárszolgálat által kiállított dokumentummal, személyes átvétel esetén az átadás átvételi dokumentummal köteles és jogosult bizonyítani. A Vásárló fent körülírt elállása esetén a Szolgáltató köteles a Vásárló által kifizetett vételár teljes összeget legkésőbb az elállást és a termék visszaszolgáltatását követő 14 (tizennégy) napon belül a Vásárlónak visszatéríteni. Vásárló a jelen pontban körülírt elállása esetén köteles kitölteni a Elállási nyilatkozat minta menü pont alatt található jegyzőkönyvet, amelyet köteles a Szolgáltató részére előzetesen emailben (vagy postai úton) megküldeni. 

 

A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy megtagadhatja a visszavételt (és így a termék vételárának visszafizetését), ha a csomagolás, illetve a termék sérült, vagy termék szennyezett! 

 

XI. Termékszavatosság 

 

Vállalkozás által fogyasztó Vásárlónak eladott ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó Vásárló követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. 

 

A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy 

 

a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta, 

a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető, vagy 

a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta. 

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli. A fogyasztó Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó Vásárló felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben. 

XII. Jótállás 

Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti. A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. 

XIII. Kártérítési igény 

 

A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy amennyiben a Vásárlónak a termék hibás teljesítéséből eredően kára keletkezik, úgy a Szolgáltató (kötelezett) köteles megtéríteni a Vásárlónak (jogosultnak) a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a Szolgáltató a hibás teljesítést kimenti. Ezen kártérítési igény a kellékszavatossági jog érvényesítésére meghatározott határidőn belül évül el. A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a Vásárló, mint jogosult kártérítési igényét az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kártérítési igény már elévült! 

 

Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy a kártérítés mértékét, összegét korlátozza akként, hogy a Vásárló által a Szolgáltatóval szemben érvényesíthető kár összege nem haladhatja meg a Vásárló által megrendelt, illetve vásárolt termék vételárát (fogyasztói árát), kivéve a szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősség esetét. 

 

XIV. Jogszavatosság 

 

A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy a termékek vonatkozásában a Polgári Törvénykönyvben (Ptk-ban) foglalt jogszavatosságot vállal. 

 

XV. Hírlevél 

 

A Szolgáltató nem küld hírlevelet. 

 

XVI. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya 

 

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF) részben, vagy egészben bármikor egyoldalúan módosítsa. Az Általános Szerződési Feltételek és annak mindenkori módosítása a www.haidu.hu weboldalon történő közzétételekor lép hatályba. A módosított ÁSZF rendelkezései a Szolgáltató weboldalára történő feltöltését követően igénybevételre kerülő szolgáltatások vonatkozásában kell irányadónak tekinteni. A Szolgáltató nem jogosult az ÁSZF-et visszamenőleges hatállyal egyoldalúan módosítani, azt csak szerződéses felek, azaz mindkét fél (Szolgáltató és Vásárló) beleegyezésével teheti meg. 

 

XVII. Adatvédelem 

 

A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) rendelkezéseinek, „Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról” szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően a fentiekben körülírt szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, a szükséges és ajánlott karbantartások elvégezhetősége, valamint a szerződésekkel kapcsolatos követelések érvényesítése céljából a Szolgáltató kezelheti a szolgáltatást igénybe vevők (Vásárlók) azonosításához szükséges természetes személyazonosító adatokat, lakcímet, a szolgáltatás igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatokat, valamint a kapcsolattartást szolgáló adatokat. Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy a szolgáltatás nyújtása céljából a fentieken túl kezeli azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy a személyes adatokat a szolgáltatás nyújtásához és a fent megjelölt törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges mértékben és ideig kezeli. Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy biztosítja a Vásárlók részére, hogy a Vásárlók a szolgáltatás igénybevétele előtt és az igénybevétel során bármikor megismerhessék, hogy a Szolgáltató mely adatkezelési célokból mely adatfajtákat kezel. Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy adatvédelmi tájékoztatója a weboldalon megtekinthető, és a megrendelés Szolgáltató részére történő leadása, a Szolgáltató részére leadott ajánlatkérés, a Szolgáltatóval történő szerződéskötés egyben az adatvédelmi tájékoztató megismerését, elfogadását eredményezi. 

 

XVIII. Felelősség 

 

A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy kizárja kártérítési felelősségét a termékek 

 

nem megfelelő kezelésből, 

a használati előírások be nem tartásából 

eredő károk vonatkozásában. 

 

A Szolgáltató kártérítési felelőssége – a fentiekben már rögzítetteken túl - jogcímtől függetlenül minden esetben legfeljebb a Vásárló által megrendelt, részére értékesített termék, szolgáltatás vételáráig (fogyasztói áráig) terjedhet. 

 

Szolgáltató kizárja felelősségét: 

 

az ún. következmény károk vonatkozásában, 

a szállítási késedelem esetére. 

Az irányadó jogszabályok adta keretek között a Szolgáltató nem vállal felelősséget az általa üzemeltetett weboldal és tartalmának felhasználásából, az ahhoz való hozzáférésből, illetve a felhasználás, hozzáférés sikertelenségéből eredő közvetlen, közvetett, okozati vagy bármely egyéb kárért, ideértve egyebek között a vagyoni kárt, üzleti veszteséget, gazdasági veszteséget, adatok elvesztését és az elmaradt hasznot. 

 

A Szolgáltató a weboldalán megjelenő adatokat és információkat a lehető legnagyobb gondossággal védi, állítja össze, illetve közli, ennek ellenére sem zárható ki, hogy esetleges szerkesztési, vagy egyéb okokból kifolyólag téves, félrevezető vagy hiányos adatok, információk kerülnek oldalára, így a Szolgáltató nem vállal felelősséget a weboldalon megjelenő információk pontosságáért, hiánytalanságáért és hitelességért. 

 

A Szolgáltató nem szavatolja a weboldal működésének folyamatosságát vagy hibamentességét, és azt sem, hogy a weboldal vírusoktól mentes, amely a Vásárlók számítógépére és programjaira nézve károsak lehetnek. 

 

A Szolgáltató nem vállal szavatosságot továbbá arra, hogy a Vásárló számítógépével és programjaival a weboldal probléma nélkül használható, mint ahogy azt sem, hogy a weboldal bármikor (vagy egy meghatározott időpontban) biztosan elérhető. 

 

A fentiekben részletezett felelősségkorlátozás nem vonatkozik a szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való szolgáltatói felelősségre. 

 

  

 

XIX. Jogérvényesítési lehetőségek 

Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalás során nem rendeződik, különösen az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára: 

 

Panasztétel fogyasztó hatóságnál: a fogyasztó Vásárló lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. 

Békéltető testület: a termékek minőségével, biztonságosságával és a termék felelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Vásárló eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes 

szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél. 

Bírósági eljárás: amennyiben a Vásárló a Szolgáltatóval szemben fennálló jogvitából származó követelését bíróság előtt kívánja érvényesíteni, erre polgári peres eljárás keretében van lehetősége a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (Pp.) rendelkezéseinek megfelelően. Felek erre az esetre kikötik a Budaörsi Járásbíróság kizárólagos illetékességét. 

XX. Értesítések 

 

Szerződő Felek megállapodnak, hogy a felek között létrejött jogviszony alapján, vagy azzal összefüggésben a másik Fél részére küldött valamennyi érdemi tájékoztatást/értesítést e-mailben és/vagy ajánlott (esetlegesen ajánlott tértvevényes) levélben kötelesek megküldeni a másik Fél részére. Szolgáltató (kézbesítési) adatainak a megkeresés, vagy az igényérvényesítés időpontjában hatályos (a weboldalon közzétett) szabályzat fejlécében rögzített adatok, a Vásárló (kézbesítési) adatainak pedig a Vásárló által leadott megrendelésben, ajánlatkérésben, ajánlatban rögzített adatok minősülnek. 

 

A Felek a nyilatkozatok és értesítések kézbesítési időpontjának e-mail esetén az e-mail elküldésének időpontját, ajánlott tértivevényes postai küldemény (levél) esetén a postai küldemény (levél) átvételének időpontját, ajánlott postai küldemény (levél) esetén a postai küldemény (levél) feladásától számított 5. munkanapot, a weboldalon közzétett információk esetén a közzététel (weboldalra történő feltöltés) napját tekintik. 

 

XXI. Részleges érvénytelenség 

 

Amennyiben a jelen szabályzatban foglalt valamely rendelkezés érvénytelen, érvénytelenné válik, ezen érvénytelenség nem érinti a szerződés további rendelkezéseinek érvényességét vagy érvényesíthetőségét, amelyek továbbra is érvényben és hatályban maradnak. Felek megállapodnak, hogy a szerződés azon rendelkezése helyébe, amely érvénytelenné válik, olyan rendelkezés lép, hogy az újonnan beépített rendelkezés a lehető legteljesebb mértékben megfeleljen az érvénytelenné vált korábbi rendelkezésbe foglalt szerződéses szándéknak, továbbá, hogy az jogszerű legyen, és ne befolyásolja hátrányosan a Szerződő Feleket. 

 

XXII. Záró rendelkezés 

 

A Szolgáltató és a Vásárló között fennálló jogviszonyra kizárólag a Magyar Köztársaság joga alkalmazható. Az esetlegesen felmerülő jogvitákat a felek elsődlegesen tárgyalásos úton, egyeztetéssel kötelesek megoldani. 

 

Felek a jelen ÁSZF alapján az őket megillető jogokból, illetve az őket terhelő kötelezettségekből eredő esetleges jogvitájuk vonatkozásában kikötik a Budaörsi Járásbíróság kizárólagos illetékességét. 

 

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Magyar Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet vonatkozó rendelkezései az irányadóak. 

 

  

 

  

 

  

Balogh Attila egyéni vállalkozó 

képv.: Balogh Attila 

Szolgáltató